پینت بال لیزری چیست؟

پینت‌بال یک ورزش تیراندازی تیمی – رقابتی است که در آن بازیکنان حریف را با ضربه زدن به کپسول های کروی رنگی ژلاتینی موسوم به توپ پینت بال که از برخورد با آن ها شکسته می شود، از بازی حذف می کنند. گلوله های رنگی معمولاً با استفاده از سلاح های کم انرژی هوایی موسوم به نشانگر پینتبال شلیک می شوند که از هوای فشرده (نیتروژن) یا دی اکسید کربن استفاده می کنند و در اصل برای علامت گذاری از راه دور درختان و حیوانات طراحی شده اند.

اما از سال ۱۹۸۴ میلادی، بازی پینتبال لیزری یا لیزرتگ به نوعی جایگزین مدرنی برای پینت بال شد. تفاوت پینت بال و لیزرتگ در این است که لیزرتگ از تجهیزات مدرن و به روز بهره می برد، اسلحه ها از اشعه لیزری بی ضرر به جای گلوله های رنگی استفاده می کنند و به دلیل مجهز بودن بازی به نرم افزاری مخصوص، امکان اجرای سناریوهای گوناگون و بهره گیری از امکانات زیاد مانند نارنجک، بمب های هوشمند و… وجود دارد که این امکانات به جذابیت بیش تر بازی کمک می کند.

تاریخچه پینت بال

این بازی در ابتدا در ماه می ۱۹۸۱ در نیوهمپشایر توسط هایس نوئل، معامله گر سهام وال استریت و چارلز گینز، نویسنده خارج از منزل و نویسنده توسعه یافت. بین آنها بحثی مطرح شد که آیا یک شهرنشین غریزه زنده ماندن در جنگل را در برابر مردی دارد که جوانی خود را در شکار، ماهیگیری و ساختن کابین گذرانده است. این دو مرد با تبلیغ یک اسلحه رنگی در فهرست مزرعه شانس آوردند و از آن الهام گرفتند که از آن برای حل و فصل مشاجره خود با ۱۰ مرد دیگر که همه در رقابت فردی بودند استفاده کردند و در نهایت ورزش پینت‌بال را ایجاد کردند.

این ورزش برای تفریح ​​انجام می شود و همچنین در سطح رسمی ورزشی با رقابت سازمان یافته که شامل مسابقات بزرگ، تیم های حرفه ای و بازیکنان می شود. فن آوری پینت بال همچنین توسط نیروهای نظامی، نیروی انتظامی، شبه نظامی و سازمان های امنیتی برای تکمیل آموزش های نظامی یا دیگر استفاده می شود.

جایگزینی پینت بال با پینت بال لیزری

بنا بر آن چه گفته شد، از چندین سال پیش به نوعی یک مهاجرت بزرگ در میان. طرفداران پینت بال به سمت پینت بال لیزری اتفاق افتاد.. از دلایل اصلی جایگزین شدن پینتبال با پینتبال لیزری علاوه بر موارد یاد. شده در بالا، چندین مورد دیگر است که آن ها را به اختصار توضیح می دهیم.

هزینه

دلیل اول وجود هزینه های بیش تر برای بازی پینتبال است. شما در حین بازی. تعداد تیرهای محدودی دارید زیرا تیرها فیزیکی هستند و شامل گلوله های. رنگی می شوند. هنگامی که تیرهای شما تمام شوند، مجبورید برای ماندن. در بازی، اقدام به خرید تیرهای بیش تر کنید. و این یعنی هزینه بیش تر.

سختی نشانه گیری در پینت بال

دلیل دوم این است که تیر های پینتبال به دلیل فیزیکی بودن (گلوله های رنگی)،. دارای بُرد کمی هستند. برای این که برد تیر ها بیش تر شود، باید. اسلحه های پینت بال قوی تر شوند که در آن صورت، در فواصل کوتاه. احتمال خطر و آسیب فیزیکی وجود دارد. بنا بر این سازندگان نمی توانند از سلاح های قوی. تر استفاده کنند. سلاح های فعلی به دلیل ضعیف تر بودن (که نیاز. ایمنی بودن بازی است)، توان پرتاب تیرها تا فواصل محدودی. را داشته و حتی در این فواصل محدود هم تیر تحت تأثیر جاذبه زمین، حرکتی رو. به پایین دارد. این موضوع باعث می شود که نشانه گیری و. هدف زدن با اسلحه های رزرو پینت بال بسیار سخت شود.

ایمنی

از دیگر دلایل این است که در بازی پینت بال با وجود رعایت نکات ایمنی،. در هر صورت امکان. آسیب وجود دارد زیرا در نهایت بازی با گلوله های فیزیکی انجام می شود. و استفاده. از آن ها حتی با وجود اسلحه های ضعیف تر، در فواصل نزدیک آسیب زننده است.

کثیف شدن لباس و تجهیزات

یکی از مهم ترین دلایلی که هم بازیکنان و هم صاحبان باشگاه های پینت بال را. به سمت. لیزرتگ یا همان پینت بال لیزری سوق می دهد، نیاز به شست و شوی لباس ها در.. بازی پینتبال است. گلوله های رنگی بعد از برخورد به بدن بازیکنان حریف، بر روی. لباس. پخش شده و باعث کثیفی لباس و حتی تجهیزات بازیکنان مانند اسلحه،. ماسک یا نقاب و. لباس ها می شوند. بنابراین با جایگزین شدن لیزرتگ به جای. رزرو پینتبال از. این کثیف شدن لباس ها و تجهیزات پیشگیری می شود.

زمین بازی پینت بال لیزری

اما در آخر به نکته ای در مورد فضای بازی اشاره خواهیم کرد. حتماً تا به حال. بار ها. و بار ها دیده اید که باشگاه های پینت بال، زمین بازی خود را تنها در فضای باز.. ایجاد می کنند. زیرا به دلیل استفاده از گلوله های رنگی، نیاز به وجود. فضای باز است. اما از. معایب فضای باز می توان به مشکلات سرما در زمستان و البته. مشکلات گرما در تابستان اشاره کرد.. بازیکنان باید با وجود گرمای شدید در تابستان و زیر آفتاب،. تحرک بسیاری داشته باشند که این. تحرک لازمه بازی و رزرو پینت بال و. پینتبال لیزری ( لیزرتگ ) است. اما پینتبال لیزری با قابلیت اجرا در. فضای بسته،. مشکلات یاد شده را به بهترین شکل بر طرف می کند.

با در نظر گرفتن نکاتی که به آن ها اشاره شد، ما پیشنهاد می کنیم که برای. لذت بردن. از یک بازی مهیج، شاد، ایمن و پر تحرک تفنگی، لیزرتگ یا همان پینت بال لیزری را.. امتحان کنید. برای رزرو پینت بال لیزری یا همان پینتبال لیزری می توانید از لیست بالا اقدام نمایید.

تاریخچه پینت بال لیزری

ارتش ایالات متحده آمریکا، جهت اهداف آموزشی در مبارزه، سیستمی را راه‌اندازی نمود که در. آن از پرتوهای مادون قرمز بهره می‌برد. این اتفاق در سال‌های اواخر دهه‌ی هفتاد و نیز اوایل. دهه‌ی هشتاد میلادی رخ داد. در سال‌های بعد از آن، سیستم‌های مشابه و بر پایه‌ی. تکنولوژی مادون قرمز که زمینه‌ساز این بازی بود، توسط کمپانی‌های. گوناگونی تولید و در اغلب نیروهای مسلح و ارتش‌ها در سراسر دنیا مورد استفاده. و بهره‌برداری قرار گرفت. رزرو پینت بال لیزری رزرو پینتبال لیزری.

نسخه تجاری

مدت کوتاهی بعد از این اتفاق، اولین نسخه‌ی کاملاً تجاری از این فناوری توسط یک کمپانی الکترونیکی. به نام «پیشتازان فضا» و در قالب مجموعه‌ای از اسلحه وارد بازار شد. پینتبال لیزری داشت. کم‌کم شکل می‌گرفت. بعد از آن بود که در سال ۱۹۸۲ میلادی، یک طراح به نام جورج کارتر،. آغاز به طراحی سیستم‌هایی بر مبنای یک محیط بازی کرد. احتمال دارد که این ایده‌ی. فوق‌العاده در هنگام تماشای فیلم سینمایی و محبوب جنگ ستارگان شکل گرفته باشد.. جورج کارتر در نهایت در تاریخ بیست‌وچهارم ماه مارس ۱۹۸۴، اولین مرکز موسوم به فوتون را. در شهر دالاس آمریکا در ایالت تگزاس افتتاح کرد و تبدیل شد به پدر صنعت این بازی.. رزرو پینت بال لیزری رزرو پینتبال لیزری.

او سال‌ها بعد و در تاریخ ۱۷ ماه نوامبر ۲۰۰۵ و توسط انجمن بین‌المللی پینت بال لیزری ( لیزرتگ ) تقدیر شد.. عبارتی که بر روی این جایزه حک شد به این شکل است: «تقدیم شده به. جورج کارتر در به رسمیت شناختن مخترع و بنیانگذار صنعت پینتبال لیزری.». با گسترش این صنعت، امروزه زمین‌های بازی بسیار زیاد و نیز شرکت‌های. گوناگونی وجود دارند که تجهیزات این بازی را تولید کرده و محصولات خود. را به منظور استفاده در سطح حرفه‌ای و حتی خانگی عرضه می‌کنند.. رزرو پینت بال لیزری رزرو پینتبال لیزری.

تجهیزات و تکنولوژی پینت بال لیزری

در حال حاضر از فناوری‌های گوناگونی در این صنعت بهره برده می‌شود که باعث می‌شود سیستم‌های. پینت بال لیزری به شکلی بسیار گسترده، در جنبه‌های گوناگون توانایی‌های فنی و نیز. برنامه‌های کاربردی متفاوت باشند. مکانیک این بازی ارتباط بسیار نزدیکی دارد با سخت‌افزاری که. مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیکربندی و هماهنگی نرم‌افزار به کار رفته به منظور راه‌اندازی. تجهیزات این بازی، ایجاد هماهنگی و یکپارچه‌سازی مابین تجهیزات مورد استفاده‌ی بازیکن و. دستگاه‌هایی که استفاده می‌شوند و نیز، قابلیت‌های ارتباطی سیستم.

به همین دلیل است که مکانیک بازی منجر به گستره‌ی گوناگونی از کاربری خواهد شد مانند فضاهای. فانتزی که از بازی‌های ویدئویی و داستان‌های علمی- تخیلی الهام می‌گیرند و البته شبیه‌سازی‌های. رزمی و بسیار واقع‌گرایانه. بسیاری از پارامترها می‌توانند در طراحی بازی‌های گوناگون مورد. بهره‌برداری قرار گیرند مانند اثر ضربه‌ها هنگام اصابت، نرخ آتش،. هدف‌های بازی و تعداد جان‌های هر بازیکن. رزرو پینت بال لیزری رزرو پینتبال لیزری.

سناریوهای گوناگون برای بازی

وجود قابلیت‌های گوناگون نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این ورزش این امکان. را به اپراتور بازی می‌دهد که. با تعریف مأموریت‌ها و اهداف مختلف،. سناریوهای گوناگونی را برای بازی به وجود بیاورد... برخی از این سناریوها در بازی پینت بال لیزری به شکل زیر هستند:

مسابقه‌ی معمولی (Normal Match)

در این سناریو، دو تیم باید با یک‌دیگر به مبارزه بپردازند. تعداد جان‌های بازیکنان. نامحدود است. اما برای این نوع از بازی مدت زمان معینی. وجود دارد و پس از پایان بازی، محاسبه‌ی تعداد. تیرهای زده شده. و خورده شده‌ی هر بازیکن توسط یک سیستم نرم‌افزاری انجام شده. و. در نهایت یک تیم به عنوان برنده اعلام می‌شود. رزرو پینت بال لیزری.

بازی مرگ (Team Death Match)

در این شکل جذاب از بازی پینت بال لیزری، بازیکنان هر تیم تعداد محدودی جان دارند. (معمولاً ۳ جان برای هر بازیکن). در نهایت بازی با برنده شدن تیمی به پایان می‌رسد. که موفق به شلیک یا اصطلاحاً شات کردن همه‌ی بازیکنان تیم مقابل شده است.

محافظت از فرمانده (V.I.P Escort)

در این نوع بازی که بسیار هم جذاب است، یک تیم محافظ و اصطلاحاً بادیگارد فرمانده. یا بازیکن V.I.P خود است. آن‌ها وظیفه دارند که از فرمانده‌ی خود در حین انجام مأموریتی. مخصوص که در بازی پینت بال لیزری به او محول می‌شود محافظت کنند. بازیکنان تیم. مقابل جان‌های محدودی داشته و وظیفه دارند که فرمانده‌ی تیم مقابل را پیش از این‌که. مأموریت خود را به انجام برساند، شات کنند. رزرو پینت بال لیزری.

تصاحب جایگاه (Capture the Base)

این سناریوی بازی که بسیار هم متداول است، به این صورت است که بازیکنان دو تیم تعداد جان محدودی دارند و باید با یک‌دیگر بر سر تصاحب یک نقطه کلیدی در زمین بازی پینت بال لیزری و یا دفاع کردن از پایگاه تیم خودی در حین مبارزه و حمله به منظور تسخیر پایگاه تیم مقابل مبارزه کنند.

برگزاری مسابقات جهانی

امروزه به سبک‌ها و انواع گوناگونی، مسابقات جهانی برگزار می‌شود. از میان کشورهای مطرح در. این مسابقات می‌توان از ایالات متحده، فنلاند، انگستان، روسیه،. سوئد و. استرالیا نام برد. همچنین این ورزش نوپا در ایران هم شکل گرفته و در. سطوح. مختلف در حال توسعه و پیشرفت است. اولین باشگاه حرفه‌ای پینت بال لیزری در. ایران. در اسفند ماه ۹۲ در شهر کرج تأسیس شده است و سرمایه‌گذاران در. این ورزش مهیج تا. به حال چندین و چند باشگاه مختلف را در سطوح تفریحی و آماتور. در. بسیاری از شهرهای ایران از جمله کرج، تهران، مشهد، ساری، تبریز،. اهواز، گرگان،. یزد، کاشان، ماهشهر و نور تأسیس کرده‌اند. اکنون که با پینتبال لیزری یا همان لیزرتگ آشنا شدید، می توانید جهت رزرو همراه با تخفیف لیزرتگ اقدام نمایید.

← مجموعه آریولند

error: